PAS KAWASAN PARLIMEN LIPIS

Maklumat terkini daripada Parti Islam Se Malaysia kawasan parlimen Lipis

  • RSS Harakahdaily

    • An error has occurred; the feed is probably down. Try again later.
  • RSS Beritahairan

    • An error has occurred; the feed is probably down. Try again later.
  • RSS Ketua Penerangan PAS Pusat

    • Untitled 13 May 2014
      Tahun 2004 Pas Kelantan hanya majoriti 1 Kerusi saja. itu pun Dun Kemuning majoriti 2 undi aja. Aman . Tamat sepenggal. alhamdulillah. Rahsianya kerana keberkesanan tarbiah, thiqah, wala’. Walau pun org kata Pas dilanda candu wala’. Biarlah apa org hdk … Teruskan membaca →
    • Catu Air, Najib Malas Cari Maklumat. Idris Hj Ahmad 4/5/14 4 May 2014
      Catu Air, Najib Malas Cari Maklumat. Idris Hj Ahmad 4/5/14 Kenyataan Datuk Seri Najib mengatakan dasar air percuma Selangor akibatkan catuan seolah -olah beliau sudah dihinggapi penyakit pelupa atau orang mengidap penyakit ketuaan. Saya harap Datuk Seri Najib Tun Razak … Teruskan membaca →
    • Untitled 3 May 2014
      Perkara yang merosakkan jamaah, jika ada orang yg hdk paksa jamaah menerima pandangan peribadi beliau. Sebab apa berlaku begini? Dia rasa dia cerdik, orang lain tdk. Kebanyakan org mcm ini nafas tdk panjang di dlm jamaah dan perjuangan.Filed under: Politik
  • RSS Malaysiakini

    • An error has occurred; the feed is probably down. Try again later.

Alhamdulillah..

Posted by paslipis on 20 January 2009

MAHASUCI ALLAH..
SEGALA PUJIAN HANYA KEPADA ALLAH..
ALLAH YANG MAHA BESAR…

Selawat dan Salam ke atas Junjungan Nabi Muhammad saw.

PAS bersama Pakatan Rakyat di beri kemenangan dalam Pilihan Raya Kecil Kuala Terengganu (P036).

Pengalaman kita semasa bersama berjihad di Kuala Terengganu, melihatkan telatah dan gelagat pengampu-pengampu UMNO/BN.   Sedarlah kita selama ini bahawa kaum Melayu Pribumi masih terpinggir tampa pembelaan sewajarnya daripada pemerintahan kerajaan hari ini.

Rezeki yang Allah kurniakan kepada negeri yang mejoritinya Melayu/Islam melalui hasil minyak, tidak mendapat kebajikan kepada rakyatnya sendiri. Walau pun hasilnya No 2 terbanyak menyumbang kepada Negara, tapi rakyatnya No 2 termiskin dalam negara ini.

Pembangunan yang disogokkan oleh UMNO/BN hanya waktu Pilihan Raya. Itu pun untuk kroni je.
Jawatan yang diberikan oleh rakyat (YB) hanya untuk kemegahan bukan dipikul sebagai satu Tanggungjawab.
Jauh sekali mau merujuk kepada DOSA – PAHALA.

TAHNIAH KEPADA PENGUNDI KUALA TERENGGANU YANG MAUKAN PERUBAHAN..

PAS Lipis kembali merenung apa yang ada di LIPIS.

Walau pun sebagai Bandar yang dulunya Ibu Negeri Pahang !
Bagaimana prasarana Bandarannya?
Bagaimana perkembangan dan pertambahan penduduknya?
Bagaimana pembangunan kampung-kampung persekitarannya?

Tinjau-tinjau lah ke Jabatan Perancangan Bandar Negeri,
Tanyalah pegawai-pegawai perancang Ekonomi di Putra Jaya,

Berapa banyak projek-projek yang dikemukan oleh Lipis?
Setiap kali peruntukan Rancangan Malaysia…. benda apa yang Lipis dapat?

Rialitinya… anak-anak lipis yang berhijah ke luar selepas sekolah,
Balik ke Lipis setalah 30 tahun ke, 40 tahun ke, atau 50 tahun ke,
LIPIS MACAM TUUU JUGAK LE.
BEKU,
JUMUT,

ITU KEMAHUAN UMNO/BN…. SUPAYA RAKYAT MUDAH DIGULA-GULA SEWAKTU PILIHAN RAYA.

6 Responses to “Alhamdulillah..”

  1. isma said

    saya sebenarnya menyokong penoh dengan tulisan oleh penulis dalam ruangan ini memandangkan kuala lipis ini adlah bekas sebuah ibu negeri pahang sebelum berpindah ke kuantan.Selepas kemerdekaan hampir 50 tahun lebih apa yang ada di kuala lipis ini berbanding dengan daerah daerah lain didalam negeri pahang.Kita tengok sendiri dari segi pembangunan amatlah lembat sekali.Dari segi insfrasttukturnya amatlah lembat.Dari segi jalanraya amatlah menyedihkan sekali kalau kita tengok jalan masuk kebandar amatlah sedih sekali lopak sana lopak sini dan sempit sekali kita sekarang ini telah berada didalam tahun 2009 tak lama lagi menjelang tahun 2020 tahun wawasan.Adakah kuala lipis berjaya didalam visi kerajaan mencapai tahun 2020 saya rasa tidak kesampaian.Mengenai dengan jalanraya yang mana mengalami kerosakan disamping itu juga bukit bukit ditepi jalan telah runtuh dan mengakibatkan jalan terputus sementara sehingga kini jalan jalan tersebut tidak dibaiki tanah runtuh dibiarkan begitu saja agaknya pihak berkuasa hendak tunggu ada yang meninggal dulu baru nak buat, YB dan ahli parlimen dok buat apa perkara sebegitupun tak dapat nak selesaikan begitu juga dengan pihak berkuasa tempatan apa yang dibuatnya saya rasa malu sekira ada orang dari luar datang untuk melawat lipis bandar seperti bandar koboi.Pihak berkuasa tempatan hanya mengindahkan disekitar bandar saja dengan memasang lampu limpahan apa yang menguntungkan penduduk lipis dengan berjuta ringgit tu, sama sama lah kita fikir sejenak adakah masyarakat lipis ini tidak mahu perubahan marilah kita jengok jengok diluar sana jangan kita seperti katak dibawah tempurung apa yang ada cukup lah. mulai sekarang ini marilah kita bangkit dari kesedaran dan mencari perubahan dalam hidup.Kita tengok masyarakat terenganu mahu perubahan jangan kita di gula gulakan dengan kempen politik yang di lalu.setakat ini apa yang kita dapat di kuala lipis ni. malu malu la sikit janji tingal janji…..

    daripada : kalamsuci

  2. kalamsuci said

    JALAN ROSAK TIDAK DIBAIKI TANAH RUNTUH TIDAK DITOLAK

    Saya tertarik dengan tulisan penilis yang memberikan info mengenai kuala lipis.Saya bersetuju dengan penulis yang memberitahu apakah kuala lipis setelah 50 tahun lebih mencapai kemerdekaan apa yang ada dikuala lipis sungguh lembab dari segi pembangunannya.Kalau dari segi jalan raya yang menuju ke bandar sungguh sedih pecah sana pecah sini lubang sana lubang sini apakah tiada pihak berkuasa dan bertanggung jawab didalam membaiki jalan raya rosak dan tanah runtuk sehingga kini belum lagi dibaiki apakah nanti ada yang hilang nyawa baru nak buat atau kena pada keluarga sendiri baru nak sibuk nak baiki itu nak baiki ini atau tunggu pembesar atau sultan datang melawat daerah baru nak buat weh.Apakah masyarakat lipis ini tidak mahu perubahan seperti orang Terengganu contohilah orang sebelah sana jangan jadi seperti katak bawah tempurong.Apakah tugas YB YB dan ahli Parlimen yang dilantik oleh rakyat dalam PR ke 12 dulu apakah janji yang dulu telah dilaksanakan jangan janji tinggal janji.rakyat lipis ni mahu kemajuan.Bagi pihak berkuasa tempatan ambillah kisah sikit tentang jalanraya ni kerana jalan masuk ke bandar adalah dibawah jagaan majlis daerah jangan nak indahkan disatu kawasan saja dengan kilauan cahaya lampu limpah aje apa yang rakyat dapat dari projek berjuta tersebut.Mulai tahun baru hijrah ni marilah kita semua rakyat lipis berazam untuk berubah seperti rakyat di KT tu.Jangan diberi gula-gula pada rakyat weh dah tak makan dah….

    kalamsuci…

  3. paslipis said

    Terima Kasih atas komen anda, sokongan anda juga kami harapkan untuk merobah minda masyarakat lipis untuk kebaikan bersama, hanya LILLAHI-TAALA.

  4. gamas said

    Pas Lipis tiada isu baru setempat ke…ana kat luar Lipis ni nak tau gak..

  5. gamas said

    kawe dengar Pok JIB di-lahirkan Di Lipis…
    Kalu dah jadi PM nanti guana..

  6. imran cheneras jaya said

    asalamulaikum, apa yang ingin saya kata kan di sini ada lah mengenai sifat sebenar seorang ketua pemuda umno cawangan kuala lanar, yang telah memasukan nama saya sebagai ahli umno di cawangan kuala lanar , sedang kan saya ada lah ahli pas cawangan bandar, ketua pemuda itu bernama ZAHARUDDIN BIN DATO ABDULLAH.. juga seorang cikgu di sek ren clifford tinggal di taman cheneras jaya..sebelum ini beliau ada mengambil fotostat ic dari saya atas alasan untuk menubuhkan belia cheneras jaya, saya tanpa berfikir panjang telah memberi salinan ic, atas dasar penubuhan belia sebuah bertubuhan NGO, saya tidak pernah menandatangani apa apa borang keahlian umno..perkara ini baru lagi saya ketahui..setelah di siasat beliau berkata bahawa ini ada lah kesilapan..sehingga kini perkara ini tiada apa apa tindakan, dia mana saya telah meminta beliau membuang nama saya..namun di dalam list online keahlian umno malaysia nama saya masih aktif lagi…kesabaran saya juga semakin menipis..jika saya mengambil tindakan yang amat keras , saya berisiko untuk di tangkap oleh pihak polis , walaupun hati saya amat hendak membelasah manusia cilaka ini..kepada sahabat, sila pasti kan anda semua tidak menjadi mangsa penipuan oleh org umno ini..

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: