PAS KAWASAN PARLIMEN LIPIS

Maklumat terkini daripada Parti Islam Se Malaysia kawasan parlimen Lipis

  • RSS Harakahdaily

    • An error has occurred; the feed is probably down. Try again later.
  • RSS Beritahairan

    • An error has occurred; the feed is probably down. Try again later.
  • RSS Ketua Penerangan PAS Pusat

    • Untitled 13 May 2014
      Tahun 2004 Pas Kelantan hanya majoriti 1 Kerusi saja. itu pun Dun Kemuning majoriti 2 undi aja. Aman . Tamat sepenggal. alhamdulillah. Rahsianya kerana keberkesanan tarbiah, thiqah, wala’. Walau pun org kata Pas dilanda candu wala’. Biarlah apa org hdk … Teruskan membaca →
    • Catu Air, Najib Malas Cari Maklumat. Idris Hj Ahmad 4/5/14 4 May 2014
      Catu Air, Najib Malas Cari Maklumat. Idris Hj Ahmad 4/5/14 Kenyataan Datuk Seri Najib mengatakan dasar air percuma Selangor akibatkan catuan seolah -olah beliau sudah dihinggapi penyakit pelupa atau orang mengidap penyakit ketuaan. Saya harap Datuk Seri Najib Tun Razak … Teruskan membaca →
    • Untitled 3 May 2014
      Perkara yang merosakkan jamaah, jika ada orang yg hdk paksa jamaah menerima pandangan peribadi beliau. Sebab apa berlaku begini? Dia rasa dia cerdik, orang lain tdk. Kebanyakan org mcm ini nafas tdk panjang di dlm jamaah dan perjuangan.Filed under: Politik
  • RSS Malaysiakini

    • An error has occurred; the feed is probably down. Try again later.

Lipis: Cukupkah sekadar bandar bersejarah ?

Posted by paslipis on 7 May 2009

Kuala Lipis suatu waktu dulu memang telah memahat sejarah. Pernah menjadi ibu negeri Pahang sebelum bertukar ke Kuantan. Turut dijaja oleh Um-NO & Be End sebagai tempat kelahiran PM ke 6. Para pengunjung luar boleh menyingkap sejarah Lipis di Dataran Sejarah, Dataran Informasi dan beberapa monumen yang telah disediakan oleh MDL.

Namun, hakikatnya Lipis masih banyak kekurangan berbanding bandar-bandar lain di negeri ini. Harga barangan keperluan harian adalah mahal berbanding dengan Raub atau Jerantut. Di samping itu, banyak agensi yang tiada cawangannya di Lipis. Tiada JPJ, LHDN, KWSP & JTK di bandar ini. Jika mahukan perkhidmatan tersebut, perlu pergi ke Raub atau Bentong. Jika betul `rakyat diutamakan’, perkara ini perlukan perhatian dan penambahbaikan.dataran11

3 Responses to “Lipis: Cukupkah sekadar bandar bersejarah ?”

  1. Salam,

    Semoga PAS kawasan lipis terus aktif dan banyak melaporkan aktiviti2nya di website.

    Sekurang2nya ana yang duduk jauh macam ni dapat juga mengetahui perkembangan PAS lipis.

    Takbir….3x

  2. salam,

    Terus terang cakap, lipis ni perlukan banyak perhatian, felda kecau pun sama. harap ramai orang je. tapi fikiran tentang kemajuan rohani dan jasmani…entah… kemana?

    Kesian anak2 felda kecau, membesar dengan meterialistik dan tak tahu tentang perkembangan semasa.

    Bila bercakap pasal politik, diorang tak mahu masuk campur. yang mereka mahu hanya ROKOK sekotak, nasik sepinggan dan upan RM 20. sudah memadai untuk membeli jiwa dan harga diri untuk jadi Mat REMPiT sementara UMNO.

    umno JAMBAN (Tandas …. ada paham ka?)

  3. kalamdamai said

    salam,
    semoga PAS Lipis terus aktif dan proaktif didalam menyumbangkan berita-berita mengenai perkembangan semasa perjalanan perjuangan PAS didalam menegakkan dasar islam didalm website.Kalau dilihat PAS lipis jarang sangat menyumbangkan berita untuk tatapan bagi pelayar Internet semacam ada kelemahan didalam perjuangan.Terlebih dahulu saya mengucapkan tahniahlah kepada PAS kawsan Lipis kerana sudah ada bangunan/pejabat sendiri yang baru di kawasan bandar baru Lipis.Tahniah sekali lagi diatas sokongan moral daripada semua penderma.
    Itulah satu satunya mercu tanda PAS berkembang di Lipis tapi baru sekarang.Kalu dilihat dari segi pentambahan ahli nampaknya kurang menyerlah.Apa alagi tunggu pemilihan baru telah dibuat dimesyuarat Agung yang lepas mulai daripada sekarang ini terus bergerak untuk menghadapi PRU ke 13 nanti saya doakan semoga PAS Lipis menempa kejayaan didalam PRU nanti.Janganlah mengharapkan kepada jawatan yang disandang saja kita haruslah bekerja lebih kuat lagi bagi menghadapi Umno/BN di Lipis, kalau dilihat di Lipis ini Umno/BN tak kuat sangat.Kenape lah PAS Lipis tidak boleh mengalahkan Umno/BN.
    PAS Lipis ini hanya bergerak bila masa hendak PRU saja cubalah sikit kita mengambil contoh dinegeri bawah pimpinan Tok Guru kita berada disempadan negeri Kelantan.Cuba ambil modul daripada Negri kelantan.

    Bila cakap pasal pem,bangunan di Lipis ni amatlah sedih sekali.dari segi jalannya,yang cukup daif bagi pengguna jalanraya rasa malu kepada pelawat yang datang ke daerah Lipis yang mana Lipis dahulunya adalah merupakan Ibu Negeri Pahang bersejarah menjadi satu daerah yang amat mundur sekali kalau nak dikira dengan daerah daerah di negeri Pahang ni.Pihak yang berwajib tidak mahu langsung mengambil tindakan membaiki jalan dan tanah runtuh kalu nak dibaikipun tunggu pembesar datang atau ada satu satu kemalagan yang meragut nyawa.Kalau sesiapa yang masuk ke dalam bandar melalui jalan utama sempada Lipis/benta dan Lipis/Gua Musang khasnya anda boleh tengok dan nilai sendiri dengan keadaan jalanraya yang terdapat di daerah Lipis yang mana di perintah oleh kerajaan BN/Umno cukup sedih sekali, dengan jalannya tidak rata, berlubang sana sini dan tanah runtuh sehingga kini sudah hampir setahun tidak dibaiki lagi apakah tiada peruntukan untuk membaiki jalan dan kemudahan.Setahu saya jalan masuk kedalam bandar adalah dibawah penyelengaraan MDL apa MDL buat, kalau buat projek tidak mendatangkan faedah kepada rakyat cepat sangat dibuatnya.Kalau tempat untuk digunakan oleh pihak MDL cepat dibuatnya kita tengok saja disimpang 3 hadapan Sek.Keb.Clifford, sudah dibina gelanggang petong apa itu untuk siapa untuk rakyat jelata kah, apakah wang peruntukan tersebut dibawa kepada perkara lain, untuk mendapatkan faedah bagi rakyat jelata, cuba fikikan sendiri.
    Kami pengguna jalanraya mengalami kesesakan lalulintas dengan jalannya rosak dan sempit pula tu kadang kada ada terjadi kemalangan dan ada yang mengalami kerosakan kereta yang mana sering tayrnya bocor dan rim kereta rosak.kalau ada pembesar hendak datang baru nak dibaiki apa semua itu nak tunjukan kepada pembesar bahawa jalan yang akan dilaluinya baik jangan nak tipu kami semua penduduk Lipis telah jelak dengan pihak berkuasa dan berwajib.
    Bandar Lipis adalah dibawah DUN Cheka,selepas kemenangan PRU dulu sehingga sekarang apa yang dibuat oleh ADUN kawasan Cheka, penduduk DUN Cheka jangan jadi boleh dan diperbodohkan oleh wakil rakyat yang kamu pilih sebenarnya wakil rakyat adalah pilihan rakyat jadi kenalah “Rakyat diutamakan ” bukan wakil rakyat diutamakan.

    Daerah Lipis ini kalu di ambil kira dengan daerah lain di Pahang ni daerah Lipis lah paling mahal dari segi kos sara hidup, barangan melambung tinggi kalu dibandingkan dengan daerah lain,apakah pihak yang berwajib tidak mematau dengan harga barang di pasar dan pekan sehari, apakah pihak yang berwajib bagi mematau harga barang di Lipis turun melihat kami pemduduk disini mengalami nasib yang tidak menentu.

    Sudah berapa lama dah Lipis di perintah oleh Umno/Bn nampaknya begitu juga, tidak mengambil berat tentang kehidupan rakyat oleh itu marilah sama-sama kita berubah angin pada PRU ke 13 nanti, jangan digula-gulakan kita lagi.

    kalamdamai……lipis

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: